Ha kérdése van vagy nem találta meg amit keresett, 0-24h hívhatja ügyfélszolgálatunkat

telefonTelefonszámaink:
+36 20 624 4242
+36 70 624 4242

kosár részletek

Márka kereső

Jármű típus

Vásárolj nálunk

  • 14 napos visszavásárlási garancia
  • Autó akkumulátorra 2 év garancia
  • Motor és teherautó akkumulátorra 6 hónap garancia
  • Több mint 2000 termék
  • Több mint 5000 elégedett vásárló
  • Vásárlás regisztráció nélkül
  • Telefonos rendelés és tanácsadás
  • Bolti kiszolgálás munkaidőben
  • Telefonos rendelésfelvétel munkaidőn kívül is
  • A legtöbb forgalmazott márka egy helyen
  • 24 órán belüli házhozszállítás magyarországon
  • Törzsvásárlói kedvezmények

Vevőink mondták

Mára kézbesítették az akksit, szó nélkül maradtam, le a kalappal és köszönöm szépen!
Kellemes hétvégét az egész csapatnak!
Üdvözlettel,
Varga Mihály

HU 712 x
3,233 Ft
raktáron
Tegye a kosárba most, mert minden kötelezettség nélkül 14 napon belül visszafizetjük a teljes vételárat.

Az olajszűrőnek nagy jelentősége van a gépjármű életében. Nemcsak a motor élettartamát növeli egy jó minőségű olajszűrő, hanem a sebességváltóét is. A többi szűrőtípushoz hasonlóan az olajszűrők között is a legtöbbször nehéz különbséget tenni a külső alapján. A teljes szűrőválasztékot tekintve az olajszűrők között vannak a legbonyolultabb felépítésű szűrők. A szűrésen kívül számtalan egyéb funkciójuk is van, amelyek megfelelő végzése szintén elengedhetetlenül fontos.

 

Visszacsapószelep
A motor olajkörében megtalálható kenőolaj jelentős százaléka (akár 5%–15%) az olajszűrőben található. A legtöbb esetben az olajszűrőnek olyan az elhelyezése, kialakítása, hogy visszacsapószelep nélkül a kenőolaj egyszerűen kifolyna belőle a motor leállításakor. Ezen esetben indításkor jelentős idő telne el, amíg az olajszivattyú segítségével beinduló olajáramlással az olajszűrő megtelne. Ezen telítési idő alatt az olajszűrő mögött nem indulna meg az olaj utánpótlása. Ennek következménye lehet a megfelelő olajmennyiség hiánya a motorban, így annak rövid idejű, de igen jelentős kopása az indítási ciklusban. Ezen jelenség elkerülése miatt van a legtöbb olajszűrőben visszacsapószelep.

 

Megkerülőszelep
Az olajszűrő bizonyos esetekben eldugulhat. Ez az eset akkor áll elő, ha az olaj átlagon felüli szennyezettségű vagy a szűrőcsere szervizcikluson túli. A nagy olajszennyezettség lehet többek között a rossz minőségű olaj, szerelési hiba, a motor erőteljes kopása vagy a gyenge minőségű levegőszűrő következménye.
Ha az olajszűrő eldugul, az azt jelenti, hogy az olaj már nem tud átáramolni a szűrőanyagon. Ekkor a motor teljesen tönkremehet, hiszen az olajszűrő megakadályozza az olajkör működését, így a motor kenőanyag nélkül marad. Ezen jelenség kiküszöbölésére helyeznek szinte az összes olajszűrőbe megkerülőszelepet. Ez a szelep a legjobb minőségű szűrők esetén pontosan a gyári maximális olajnyomás-értékre van beállítva, és ha az olajszivattyú ennél nagyobb nyomással szállít, akkor a szűrő automatikusan kinyit és megengedi, hogy a szűretlen olaj megkerülje a szűrőt és szűretlenül folyjon át az olajszűrőn. A szűretlen olaj összehasonlítatlanul kisebb kárt okoz a motorban, mint az olaj hiánya.Az olajszűrő időleges eldugulása következik be akkor is, ha hideg körülmények esetén az olaj nagyon sűrű a megfelelő felmelegedés idejéig. A gyakori hidegindítás fokozza a motor kopását és csökkenti a szervizperiódust.
A szűrőanyag gátolja a megfelelő olajáramlást akkor is, ha nagyon nagy sebességgel kell az olajnak rajta keresztül áramlania. A megkerülőszelep akkor fog kinyitni, ha nyitónyomását meghaladja a szűrőanyag ellenállásából adódó megnövekedett nyomásérték.

Rendszeres szűrőcsere
Ahogyan a szűrő egyre több szennyeződést megszűr, ezzel együtt:

·         egyre csökken a szűrő, szennyeződésfelvevő képessége, azaz az élettartama,

·         egyre nagyobb lesz a szűrő tiszta és szennyezett oldala közötti nyomáskülönbség,

·         egyre hosszabb időszakokra marad nyitva a megkerülőszelep,

·         egyre több szűretlen olaj éri el a kenési pontokat.

A modern olajszűrőkkel kapcsolatos igények

·         Hosszú csereperiódus (nagy szennyeződéstároló képesség) – kevesebb szervizállás

·         Magas szűrési teljesítmény – motorvédelem

·         Kémiai ellenállóság – egyre agresszívebb olajok

·         Kompakt megoldások – kisebb beépítési térfogat

·         Újrafeldolgozhatóság – kevesebb szemét

·         Természetes alapanyag és erőforrásigény csökkentése – cellulóz helyett szintetikus szálak.

A szűrőanyagok fejlődése

Cellulóz

·         az első szűrőanyagtípus az olajszűrőhöz

·         olcsó az előállítása

·         könnyen kezelhető

·         a többfokozatú ásványi olajokhoz is használható

·         korlátozott csereperiódusban használható.

Az olajszűrő csereperiódusát meghatározó tényezők

·         A szűrőanyag típusa (mennyire ellenálló az agresszív motorolajnak)

·         A szűrőanyag szűrési hatékonysága

·         A szűrőanyag felülete (cm2)

·         Áteresztőképessége (liter/óra)

·         A szűrőbetét által elviselt maximális nyomáskülönbség (bar)

·         Az olaj típusa és minősége

·         Motortípus (dízel, benzin)

·         Működési feltételek (rövid utak, környezeti tényezők, építési terület stb.)

HU 712 x
3,233 Ft
raktáron
Tegye a kosárba most, mert minden kötelezettség nélkül 14 napon belül visszafizetjük a teljes vételárat.